ျမန္မာ့တပ္မေတာ္(ေရ)
စစ္ေရယာဥ္တစ္စီးက စက္တင္ဘာ (၂၁)ရက္ေန႔တြင္ ထိုင္းငါးဖမ္းေလွတစ္စီးကို ထိုင္းေရျပင္ထဲမွာ
ပစ္ခတ္ဖမ္းဆီးတယ္ဆိုျပီး Bangkok Post အပါအဝင္ ထိုင္းသတင္း ဌာနေတြက ေဖာ္ျပေနတာ ေတြ႔ေနရပါတယ္။
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္(ေရ)
စစ္ေရယာဥ္တစ္စီး အေနျဖင့္ အႏာၱရာယ္အျဖစ္ခံ ျပႆနာအျဖစ္ခံျပီး နိုင္ငံေရး/ စစ္ေရး/ စီးပြားေရး
ခိုင္ခိုင္မာမာ ကူးလူးဆက္ဆံေနတဲ့ အိမ္နီးခ်င္းနိုင္ငံရဲ႕ ေရျပင္ထဲကို သာမန္ငါးဖမ္းေလွ
တစ္စီးအတြက္ တကူးတကဝင္ေရာက္ဖို႔ဆိုတာ စဥ္းစားႀကည့္ရံုနဲ႔တင္ ျဖစ္နိုင္/မျဖစ္နိုင္ သိနိုင္ပါတယ္။
သူတို႔သတင္းဌာနေတြ တစ္ဖက္သတ္ စဥ္ထားတဲ့အကြက္အတိုင္း အတင္းႀကီး လိုက္စဥ္းစားရင္ေတာင္
ထိုင္းငါးခိုးေလွက အခ်ိန္မီထြက္ေျပးလို႔ရတဲ့ ထိုင္းေရျပင္နဲ႔မလွမ္းမကမ္း ျမန္မာ့ေရျပင္ထဲကို
ငါးခိုးဖမ္းတဲ့ အတြက္ ျမန္မာစစ္ေရယာဥ္က လိုက္လံဖမ္းဆီးရာမွာ နယ္နမိတ္အစပ္ဧရိယာမွာ မိသြားလို႔
ထင္ေယာင္ ထင္မွားျဖစ္ေအာင္ ထံုးစံမပ်က္ ေအာ္ေနႀကတာ ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။
ျဖစ္စဥ္မွတ္တမ္းေတြ
ျပန္ႀကည့္ရင္ ဘယ္ျမန္မာစစ္ေရယာဥ္မွ အေႀကာင္းမရိွ အေႀကာင္းရွာျပီး စည္းမရိွ၊ေဘာင္မရိွ
ထိုင္းေရျပင္ထဲ ဝင္ေရာက္ခဲ့ျခင္း မရိွသလို အရပ္ဖက္/စစ္ဖက္ ဥပေဒအရေရာ၊ စီမံကြပ္ကဲရသူ
အဆင့္ဆင့္ကေရာ စိုးစဥ္းမွ် မ်က္နွာလႊဲထားျခင္း မရိွပါဘူး။ အလားတူပဲ ျမန္မာငါးဖမ္းေရယာဥ္ေတြကလည္း
ထိုင္းဘက္ကို တရားမဝင္ ငါးခိုးဖမ္းတာေတြ မရိွခဲ့ပါဘူး။အမိနိုင္ငံ ေရျပင္ထဲမွာေတာင္
ပိုလွ်ံေနလို႔ ထိုင္းနိုင္ငံအပါအဝင္ နိုင္ငံျခားငါးဖမ္းေရယာဥ္ေတြကို အခြန္အခယူျပီး
ျမန္မာ့ေရျပင္ထဲမွာ ငါးဖမ္းခြင့္ျပဳေနတာကိုႀကည့္ရင္ သိနိုင္ပါတယ္။ အဲဒီမွာလည္း တစ္နွစ္အခြန္အခရတာ
အမ်ားဆံုး ေဒၚလာ(၁၃)သန္းေက်ာ္ခန္႔သာျဖစ္ျပီး နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ တရားမဝင္ပါသြားတာက
အဆေပါင္းမ်ားစြာလို႔ ေျပာနိုင္ပါတယ္။
ဒီႀကားထဲ
က်ယ္ေျပာလွတဲ့ ပင္လယ္ျပင္မွာ ပထဝီအငိုက္၊ လူအငိုက္၊ ရာသီဥတု အငိုက္ယူျပီး ျမန္မာ့ေရျပင္ထဲကို
ငါးဝင္ခိုးဖမ္းရာမွာ အခုလိုျဖစ္စဥ္မ်ိဳးေတြျဖစ္ရင္ သူခိုးက လူလိုျပန္ ဟစ္ျပပါေသးတယ္။
တခါတရံ နွစ္နိုင္ငံ ဆက္ဆံေရးနဲ႔ တာဝန္ရိွသူမ်ားရဲ႕ သေဘာထားေပ်ာ့ေပ်ာင္းမႈ အရိပ္အကဲကိုႀကည့္ျပီး
သူတို႔ဘက္က သံတမန္နည္းနဲ႔ တရားဝင္ကန္႔ကြက္မဲ့ ပံုစံမ်ိဳးအထိ ဟန္ေဆာင္ ဂိုက္ေပးႀကမ္းတတ္ပါတယ္။
ဒါေတြက သတိျပဳစရာေတြပါ။
(ဒီေနရာမွာ
အထင္ကရ သမိုင္းနဲ႔ခ်ီျပီး Buffer Zone ထား၊ အမ်ိဳးသားေရးေသြးခြဲ ၊ေျမေပၚ/ေျမေအာက္ သက္ရိွ/
သက္မဲ့ အစို/အေျခာက္ သယံဇာတမ်ိဳးစံု အလကားကေရာ ထုတ္ယူခဲ့တာနဲ႔ E-7 ကုန္းလို ကိစၥမ်ိဳးေတြကို
အတိတ္မွာထားျပီး ေျမမလွန္ျပေတာ့ပါ။)
ထိုင္းခိုးေလွေတြနဲ႔
ပါတ္သက္ရင္ ထိုင္းေရတပ္ရဲ႕တာဝန္ေက်ျပြန္ သိတတ္မႈကိုလည္း မႀကာခဏ ဆိုသလို ေတြ႔ႀကံဳရေတာ့
ရိုးေတာင္ရိုးေနပါျပီ။ ျမန္မာ့ေရျပင္နဲ႔ အနီးဆံုး ထိုင္းေရျပင္ထဲ ကေန ေရဒါ လက္လွမ္းမီွသမွ်
ထိုင္းငါးခိုးေလွေတြရဲ႕ အဝန္းအဝိုင္းနဲ႔ မိမိ စစ္ေရယာဥ္ေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈကို ေထာက္လွမ္းေစာင့္ႀကည့္ျပီး
ခိုးေလွေတြကို အခ်ိန္နွင့္ တေျပးညီ သတင္းေပးလုပ္၊ ျမန္မာစစ္ေရယာဥ္ လိုက္ဖမ္းတဲ့အခါက်ရင္
နယ္နမိတ္ဝန္းက်င္ကေန အခ်ဳပ္အျခာကို ထိန္းသိမ္းသလို၊ အျပစ္မရိွသူကို လိုက္ဖမ္းေနသလိုမ်ိဳး
တီေကာင္ဆားထိပံုစံ လုပ္ျပတတ္ ပါတယ္။ နိုင္ငံျဖတ္ေက်ာ္ ခိုးမႈကို လိုက္လံေစာင့္ႀကပ္ေပးတာ
ထိုင္းေရတပ္ရဲ႕ မ်ိဳးခ်စ္တာဝန္တစ္ရပ္လို႔ သတ္မွတ္ရမလို ျဖစ္ေနပါျပီ။ သူတို႔ဘက္က စဥ္းစားရင္ေတာ့
မွန္တယ္လို႔ ယူဆေနသလိုပါပဲ။
ထိုင္းနိုင္ငံရဲ႕
ငါးဖမ္းလုပ္ငန္းနဲ႔ ငါးဖမ္းေရယာဥ္ အေရအတြက္ဟာ ကမာၻ႔မွာ တတိယအမ်ားဆံုးျဖစ္ျပီး ငါးဖမ္းဆီးရာမွာ
စည္းကမ္းလိုက္နာမႈနဲ႔ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈ အားနည္းခဲ့တာေႀကာင့္ ၁၉၉၀ ခုနွစ္ခန္႔
ဝန္းက်င္ကတည္းက ထိုင္းပင္လယ္ေကြ႔ေရျပင္မွာ ငါးမ်ိဳးေစ့ေတြ မ်ိဳးတုံး ရွားပါးခဲ့ပါတယ္။
အက်ိဳးဆက္ကေတာ့ မိမိတို႔ေရျပင္ဘက္သို႔ ေျခဦးလွည့္လာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တပ္မေတာ္(ေရ)က
ထိုင္းခိုးေလွေတြ ဖမ္းဆီးနိုင္ခဲ့တာ ယေန႔ အခ်ိန္ထိဆိုရင္ ေထာင္ခ်ီေနပါျပီ။ တိုင္းျပည္နဲ႔
ျပည္သူ႔ေတြရဲ႕ ေရေႀကာင္းဆိုင္ရာ အက်ိဳးစီးပြားေတြကို အေခ်ာင္နည္းလမ္းနဲ႔ ခိုးယူဖို႔ႀကိဳးစား သူေတြကို
ျပည္သူ႔ဘ႑ာအျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပးနိုင္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့ေရတပ္မွာ ဟိုနားဒီနား ေတာက္တိုမယ္ရ
သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ေရယာဥ္မ်ားနွင့္ ကင္းလွည့္ေရယာဥ္ငယ္ / AGI ေရယာဥ္ငယ္ အမ်ားစုဟာ ဖမ္းဆီးရမိထိုင္းခိုးေလွ
အသြင္ေျပာင္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာေရတပ္ရဲ႕
Constabulary Role ထမ္းေဆာင္နိုင္မႈစြမ္းရည္ ျမင့္မားလာမႈေႀကာင့္ ယခုေနာက္ပိုင္းမွာ
ငါးခိုးမႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းခဲ့ေသာ္လည္း ရိုးရာမပ်က္ မစိတ္မႀကဲ ရိွေနေသးေႀကာင္း ေတြ႔ေနရပါေသးတယ္။
ျမန္မာနိုင္ငံမွာ အေျခအေနအမ်ိဳးမ်ိဳးေႀကာင့္ ကမ္းနီး/ေဝး အလွမ္းမီေဆာင္ရြက္နိုင္တဲ့
အဖြဲ႔အစည္းဆိုလို႔ ေရတပ္တစ္ခုသာ ရိွေသးျခင္း၊ေရတပ္အေနနဲ႔ကလည္း အဓိက Military Role နဲ႔
အျခားတာဝန္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ရျခင္း၊ ကုန္းေျမဧရိယာထက္ ပိုက်ယ္တဲ့ ျမန္မာ့ပင္လယ္ျပင္မွာ
ေန႔/ညအခ်ိန္နွင့္ ရာသီဥတု အေျခအေနမ်ားေႀကာင့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးဟာ ကုန္းေျမေပၚကဲ့သို႔
ထိန္းသိမ္းေစာင့္ႀကပ္ရန္ ခက္ခဲျခင္း စတာေတြေႀကာင့္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ခိုးေလွမ်ားကလည္း
တစ္စီးလြတ္ျပီး တစ္စီးမိရင္ေတာင္ ကိုက္တယ္ ျမတ္တယ္လို႔ေတာင္ ဆိုပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့
ဒီလိုျဖစ္စဥ္မ်ိဳးေတြ ဆက္လက္ေတြ႔ႀကံဳရဦး မယ္ဆိုတာ ေဗဒင္ေမးစရာ မလိုဘူးလို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ရပါမယ္။
ဒီေနရာမွာ
နွစ္နိုင္ငံဆက္ဆံေရး ခ်စ္ႀကည္ အဓြန္႔ရွည္ခိုင္ျမဲဖို႔၊ အိမ္နီးခ်င္းေကာင္း ပီသစြာ သူ႔တန္ဖိုး
ကိုယ့္တန္ဖိုး ရိွေစဖို႔ နဲ႔ အက်ယ္အက်ယ္ အရွည္အရွည္ မျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္သလို ႀကီးသည္ငယ္သည္ကိစၥမဟူ
အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို မွဲ႔တစ္ေပါက္မွ မထိပါးေစဖို႔ နဲ႔ နည္းသည္မ်ားသည္မမွတ္ပဲ တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ိဳးရဲ႕
အက်ိဳးစီပြားကို တစ္စြန္းတစ္စမွ် မပြန္းပဲ့ဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္ နယ္စြန္နယ္ဖ်ား
ေရစြန္ေရဖ်ားမွာ ျမန္မာ့ေရျပင္ပိုင္နက္ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေနတဲ့ တပ္မေတာ္သား ေရတပ္သားမ်ားက
မိမိတို႔တာဝန္မ်ားကို ေနာက္ဆံတင္းစရာမလိုပဲ ယခုလိုပင္ ဦးလည္မသုန္ ရဲရဲရင့္ရင့္နဲ႔
ဆက္လက္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရပါမယ္။ တစ္ဖက္မွာလည္း နိုင္ငံေတာ္အစိုးရအပါအဝင္ သက္ဆိုင္ရာ
မ႑ိဳင္မ်ားနဲ႔ ဌာနအသီးသီး တာဝန္ရိွသူအသီးသီးကလည္း မိတ္ဝတ္မပ်က္ နွစ္နိုင္ငံဆက္ဆံေရးနဲ႔
မွ်မွ်တတျဖစ္ေရးကိုလည္း သိကၡာရိွရိွ ရဲရဲရင့္ရင့္ ေဆာင္ရြက္ႀကဖို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္။
ဆရာေဆာင္
(Myanmar
Navy)
No comments:
Post a Comment